Rendszeres olvasók

2010. január 27., szerda

Még mindig Karácsony II.

Valahogy nem tudok elszakadni a karácsonyi témától, de még nem mutattam azokat a hímzéseket, amiket magunknak készítettem. Minden évben gyártok új karácsonyfadíszeket, most ez a projekt idén minimálisra sikerült. Nem bánkódtam emiatt, mert kaptam Böpörö Rékától, és Mszabutól is szépségeket. Készült 4 dísz, amiket még nem fotóztam, mert még a fán lógnak. Nálunk január végéig szokott állni a fa, mert a gyerekek úgy szeretik nézegetni, hogy nincs szívünk korábban leszedni. És idén több mint 4 méteres (!!!!!) a fánk, ezért nem érem el, hogy lefényképezzem. Egyet elértem viszont.
Ezt a szívet piros pamutvászonra festettem gyöngyház színű textilfestékkel, dombor-sablon segítségével. Rájöttem, hogy a réz sablont használhatom textilek festésére is, csak nagyon óvatosan kell vele bánni. Aztán gyöngyökkel, pelenkaöltéssel körbevarrtam. (Alatta a kötényem van.)





Rozandinál találtam ezt a mintát, de Aliola tervezte. Saját festésű, zöld-piros fonalkámmal hímeztem aidára.  Nagyon-nagyon élveztem a hímzést, mert jó volt látni, hogy alakulnak a színek. Utána karácsonyi pamutvásznakból, meg egy undok, arany anyagból varrtam neki keretet. Az aranyrészt nagyon megbántam, mert utólag rájöttem, hogy nem is illik hozzá 100%-osan, meg nem tudtam szépen letűzni. Azért kidobni nem fogom.







És van még két minta, amiket befejeztem, de már nem készült belőlük semmi. Most úgy gondolom, hogy ezekből párnákat fogok varrni, de ennek megvalósítását áttoltam november-december-re.

Ezt a horgolnivaló mintát a neten találtam valahol , de én egyszínű, pirosban tudtam inkább elképzelni, persze hímezve. Horgolva is nagyon szép egyébként. Hubert vászonra készült, 321-es DMC fonallal.





Barrick Sampler: Quaker Christmas Tree Sampler
Ez a nagy kedvencem. Ezt is Hubert vászonra hímeztem a saját festésű fonalammal, meg Anchor arannyal.




Ilyen az eredeti:


5 megjegyzés:

  1. Zsuzsi, mikor van időd ennyi gyönyörűséget elkészíteni? Nagyon aprólékos munka mindegyik, este tv-nézés közben a kandalló mellett ücsörögve a fotelkádban hímzel? Így tudom csak elképzelni...
    Gyönyörű mindegyik, gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Nagyjából eltaláltad. Kandallónk sajnos nincs, de tényleg úgy szoktam, hogy elalszanak a gyerekek, akkor már nyugi van, és minden este hímezgetek 10-11-ig. Közben megy a tévé, de nem igazán nézzük a csodás kereskedelmi adókat, hanem Colombo, Poirot, Miss Marple rajongók vagyunk (a Dallast már ide se merem írni!). Azért vagyok ilyen termékeny, mert minden este hímzek, majd olvasok. Nekem ez nagyon fontos.
    Köszönöm a dícséretet!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy, én tulajdonképp este 8 után már nem vagyok beszámítható állapotban, a kreatív energiáimnak ilyentájt lövik a pizsit, úgyhogy már csak szigorú pihenés van ilyenkor, ha a gyerekek már alszanak... : )

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek a munkáid! Gratulálok hozzá! nekem az a csak piros... nagyon bejön.

    VálaszTörlés